Jag mår fruktansvärt dåligt just nu, och gråter av såväl rädsla som sorg.

Min man har en gräslig hosta, och jag har hälsat på honom tre gånger på fyra dagar. Det är oklart om hans hosta det beror på en infektion eller på hjärtsvikten. Igår såg jag till att han fick träffa en doktor, och de skulle hålla min man under noggrann uppsikt.

Idag ligger jag utslagen i min säng. Personalen på korttidsenheten har tvättat min mans mobiltelefon igen (för tredje gången) och därför kan vi inte ringa till varandra.

Under sommaren infaller min mans födelsedag samt vår bröllopsdag, och jag vet inte om vi hinner fira dessa dagar. Varje gång telefonen ringer här så får jag hjärtat i halsgropen och ber en tyst bön om att det inte ska vara det där hemska samtalet om att allt är slut. Käre Gud låt min man få leva!

Praying in the rain

Jag kan inte ge upp eftersom min man behöver mig, trots att jag egentligen inte orkar mer. Älskade X, nu kämpar jag för din skull.

7 kommentarer

  1. Mina tankar går till Er! Med infektionerna som går nu följer en besvärlig hosta.
    Jobbigt att vara på helspänn som jag misstänker att du är nu.
    Kram Anki

    Gillad av 1 person

  2. Hur är det med dig min vän?? Jag saknar dina inlägg. Har också skickat ett mail till dig. Är ju orolig då du inte skrivit på länge. Tänker på dig. Kram ❤

    Gillad av 1 person

    1. Tack fina du! Jag mår verkligen jättedåligt just nu. Så snällt att du tänker på mig och för att du har skrivit till mig. Jag är så tacksam för att du bryr dig. Kram ❤

      Gilla

Lämna en kommentar